Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
G

Gmur

2. 3. 2009 20:38
mimochodem kral kralovna

je genericke maskulinum, ktere zastupuje i zenu. A tak se verejne pouziva.

0 0
možnosti
MT

marekmotor

2. 3. 2009 20:49
Re: mimochodem kral kralovna

Co že je generické maskulinum? Slovo král? Ale jděte... Generické maskulinum je množné číslo v mužském rodě, zastupující muže i ženy, například v sousloví "200 poslanců parlamentní Sněmovny" je tvar "poslanců" generickým maskulinem, neboť zastupuje i dámy poslankyně. A je to opravdu z úplně jiného soudku než téma článku...

0 0
možnosti
G

Gmur

2. 3. 2009 20:37
Jsem proti prechylovani

z prosteho duvodu. Dopis z cech proste nedorazi na adresu do ciziny, doklady delaji problemy.

Nebo myslite, ze je vsem jedno, ze se napise pani Calmy-Rey, pani Casanova nebo tak krasne logickcesky

pani Calmyova-Reyova a pani Casanovaova.  A jak se to krasne vyslovuje!

Vzdyt je to prinejmensim k smichu.

0 0
možnosti
MT

marekmotor

2. 3. 2009 20:41
Re: Jsem proti prechylovani

Adresní štítek do ciziny je poněkud nevhodný příklad, i imbecilní želva by pochopila, že v tomto případě se nepřechyluje, neboť neexistuje žádný relevantní jazykový důvod to udělat.

0 0
možnosti
L

LukasBanff

2. 3. 2009 19:37
Nesouhlas

Clanek moc pekne napsany, je videt ze autor ma danou tematiku nastudovanou.  Ja jsem v jazykovede naprosty amater, navic delsi dobu ziji v cizine, takze se v tech ruznych pravidlech ceskeho jazyka moc nevyznam. Presto mi prijde, ze i kdyz to co autor rika, je moc pekne a v souladu s pravidly, selskym rozumem je treba rict, ze proste a jednoduse napr. tenistka Venus Williams se jmenuje Venus Williams a Williamsova je jenom prazdne, nelogicke slovo, ktere s tou tenistkou nema nic spolecneho, protoze ona proste je a vzdycky bude Venus Williams (pokud si nezmeni jmeno).

0 0
možnosti
  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2413x
"Neduživý, kosmopolitní, židofilní, plutokratický, odnárodněný intouš v žoldu cizího kapitálu."(Nick petr_sleder v diskusi o mém článku. Děkuji za odhalení!)
Narodil jsem se v Českých Budějovicích v roce 1973, ale od dětství žiju v Praze. Studoval jsem politologii, filosofii a češtinu. Připravil jsem k vydání asi desítku knih z oboru, především v nakladatelství OIKOYMENH. Hraji a režíruji divadlo v divadelním spolku Tréma 29, napsal jsem dvě divadelní hry (aktovku Majitelé a celovečerní Přátele žehu), třetí je rozepsaná. Spolupracuji s e-zinem Vinohrady.cz a snažím se pomáhat migrantům v rámci neziskovky Berkat. Živím se jako komerční grafik a tiskař.