Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

President.Of.Football

Nesouhlasim...

Samozrejme vec nazoru, ale Zelenka je nas jediny vzionar. A jeste k tomu vynikajici. KARAMAZOVI je nejlepsi film posledni doby, na londynskem divadelnim

festivale byl film prijat jako Masterpiece a ja s timto souhlasim.

Zelenka se defitinitivn "vytocil" v nejinteligentnejsiho a

nejzajimavejsiho cskeho rezisera.

0/0
31.12.2008 20:18

marekmotor

Re: Nesouhlasim...

Máte za to, že znakem režisérské inteligence a zajímavosti je pokládat diváka za hlupáka (viz poslední "špílec" se zastřeleným dělníkem, který musel být "dotažen" do naprosto polopatistického vysvětlení, aby i ten největší imbecil v hledišti pochopil, o co jde)? Máte na svůj názor samozřejmě právo, avšak obávám se, že pokud máte pravdu, je to s českým filmem horší, než se zdá...

0/0
31.12.2008 20:44

honzajaka

Re: Nesouhlasim...

jak jsem řekl je třeba sem přilákat zahraniční tvůrce

0/0
31.12.2008 21:20

President.Of.Football

Re: Nesouhlasim...

...Máte za to, že znakem režisérské inteligence a zajímavosti je pokládat diváka za hlupáka...Ale notak...copak ja neco takoveho tvrdim? Vizionarstvi a inteligence nemusi byt dozajista zarukou absolutni filmove kvality. Nicmene za pravdu vam dam v tom, ze ten film potrebuji videt znovu, videl jsem jej jednou po premiere na navsteve Prahy v kine, ale byl jsem unesen, doslova. Je mozne, ze se tak stalo i pod vlivem ostatnich zazitku z toho obdobi a protose na nej musim podivat znovu a pak se opet ozvu. Film by mel kamarad privezt za tyden:))

0/0
1.1.2009 3:10

honzajaka

Český

film je už dlouho mrtvola, nestojí ani za to aby do ni člověk kopnul

0/0
31.12.2008 12:36

marekmotor

Re: Český

Dobrý den,

já si to tak úplně nemyslím, jen namátkou zmíním dvě jména (Jan Švankmajer a Vladimír Michálek) - i kdyby pro nic jiného, pro filmy těchhle dvou stojí za to kultivovat kontext. Děkuji za Váš názor, Marek Tarnovský

0/0
31.12.2008 16:51

honzajaka

Re: Český

jenže co kultivovat? Hřebejk a spol?

0/0
31.12.2008 17:55

marekmotor

Re: Český

No tak Hřebejka už asi těžko:-), ale třeba právě u Zelenky (nebo třeba Alice Nellis - Enne Bene, Petra Nikolaeva - ...a bude hůř nebo Tomáše Vorla - Kamenný most, Kouř) ten potenciál většinou vidím. A kultivovat kontext třeba také znamená bez obalu psát o tom, jak na tom český film je a jak na tom byl nejen v 60. letech - vždyť i během normalizace se paradoxně pár filmů velmi povedlo (Faunovo velmi pozdní odpoledne,  Evžen mezi námi nebo třeba Dým bramborové natě, abych uvedl namátkou aspoň tři, které mne okamžitě napadly). V sázce je totiž nikoliv tristní přítomnost, ale charakter budoucnosti české kinematografie. Mimochodem - všiml jste si, že v ČR téměř nevznikají animované filmy pro dospělé, druhdy doména české filmařiny? I to s tím podle mne souvisí.

0/0
31.12.2008 18:32

honzajaka

Re: Český

podle mě je problém že filmy dělají lidi kteří to vůbec neumí. Copak takový Zelenka-viděl jste Rok Ďábla? Totálně hluchý film, dlouhé pohledy do krajiny, chvílemi mi připadalo, že režisér zmatkuje, protože někde nechal scénář, přitom výborný námět. A ty ostatní režiséři zrovna tak, o těch je škoda vůbec mluvit. Já myslím že je chyba ve školství, že se na filmové školy  dostanou protekční děti, kteří nic neumí, já si myslím že by bylo lepší počet rozšířit a pak to brutálně vyhazovat, ať zůstanou jenom ti kdo něco svedou

0/0
31.12.2008 19:50

President.Of.Football

Nemate pravdu:

1-pan Zelenka je momentalne jedinny cesky vizionarsky reziser. Jeho dilo je vetsinou nekde uplne jinde nez zbytek. Napriklad Rok Dabla je bez diskuzi jeden z nejlepsich filmu poslednich deseti let a znamenal posun v ceske kinematografii. Ja uznavam, ze jeho styl je tezce stravitelny, ale pokud clovek chape a chce vnimat, Rok Dabla je mistrovske dilo. Zelenka se neboji pohybovat na hranici trapnosti, coz je neskutecne nebezpecne a ne vzdy se mu to povede. Pribehy Obycejneho Silnestv budiz dukazem. Ale KARAMAZOVI je nejlepsi film posledni doby, na londynskem divadelnim festivale byl film prijat jako Masterpiece a ja s timto souhlasim. Zelenka se defitinitivn "vytocil" v nejinteligentnejsiho a nejzajimavejsiho cskeho rezisera.

0/0
31.12.2008 20:17

honzajaka

Re: Nemate pravdu:

Posun to byl, ale lepší zahraniční režisér by s tímhle námětem dokázal udělat mnohem víc, myslím si, že do našeho filmu by byli třeba schopní lidé ze zahraničí, kteří by tu naši línou čeládku třeba konečně trochu rozpohybovali.

0/0
31.12.2008 20:51

President.Of.Football

Re: Nemate pravdu:

Tak pokud mluvime obecne, tak mate absolutni pravdu, ze by cesky maly rybnicek potreboval davku a lekci profesionality. Ja studuji rezii v Londyne a aniz bych cokoli srovnaval, uroven nasazeni a schopnosti tvorit je zde jinde. Cesi maji na filmy ohromny a naprosto jeinecny talent, ale momentalne jsme nejak zleniveli...

0/0
1.1.2009 3:07

honzajaka

Re: Nemate pravdu:

No s tím talentem to tak žhavé nebude, ale minimálně by jsme mohli točit filmy alespoň na úrovni Uzbekistánu

0/0
1.1.2009 11:44



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.