Marek Tarnovský

"Neduživý, kosmopolitní, židofilní, plutokratický, odnárodněný intouš v žoldu cizího kapitálu."(Nick petr_sleder v diskusi o mém článku. Děkuji za odhalení!)
Narodil jsem se v Českých Budějovicích v roce 1973, ale od dětství žiju v Praze. Studoval jsem politologii, filosofii a češtinu. Připravil jsem k vydání asi desítku knih z oboru, především v nakladatelství OIKOYMENH. Hraji a režíruji divadlo v divadelním spolku Tréma 29, napsal jsem dvě divadelní hry (aktovku Majitelé a celovečerní Přátele žehu), třetí je rozepsaná. Spolupracuji s e-zinem Vinohrady.cz a snažím se pomáhat migrantům v rámci neziskovky Berkat. Živím se jako komerční grafik a tiskař.

Marek Tarnovský

Don Corleone a Jaromír Jágr jako shakespearovské postavy

Stručná poznámka o vhodnosti aktualizace v adaptaci divadelní klasiky a o jednom sympatickém divadle.

2.3.2011 v 8:00 | Karma: 9,13 | Přečteno: 1476x | Diskuse| Kultura

Marek Tarnovský

Za Ladislavem Smoljakem (a též za Karlem Velebným a Jiřím Šebánkem)

V souvislosti s dnešní smutnou zprávou o skonu Ladislava Smoljaka jsem se dočetl řadu nepřesností ohledně autorství postavy Járy Cimrmana, které je připisováno právě Smojlakovi, aniž by mediální svět zapátral po hlubších souvislostech.

6.6.2010 v 17:10 | Karma: 37,04 | Přečteno: 7785x | Diskuse| Kultura